seo danışmanlığı uzaktan eğitim bodrum haber katılım bankası kdv iadesi
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Venedik’te iki ünlü edebiyat uyarlaması

04.09.2019 - 8:40    google-news - ABONE OL

76. Venedik Film Festivali’nde beklenen iki edebiyat uyarlaması dünya prömiyerlerini yaptı. Bunlardan ilki aynı zamanda ya-rışmadaki İtalya …

76. Venedik Film Festivali’nde beklenen iki edebiyat uyarlaması dünya prömiyerlerini yaptı. Bunlardan ilki aynı zamanda ya-rışmadaki İtalya yapımı filmlerden biri olan ve Pietro Marcello’nun imzasını taşıyan Jack London uyarlaması ‘Martin Eden’dı. Daha önce deneysel bir sinema dilinin öne çıktığı ‘Bella e perduta’yla (2015) tanınan yönetmen Marcello, filminde London’ın işçi sınıfından çıkan, zengin bir kıza âşık olup yazmaya başlayan kahramanını belirsiz bir dönemin İtalya’sına taşıyor.

İddialı filmlerden biri

Mekân ve zaman değişimi bir yana bırakılırsa sadık bir uyarlamaya imza atan Marcello’nun en büyük başarısı filminin 1970’ler estetiğinden bire bir fırlamış yapısı ve filmin dönemin yapıtlarına özgü dokusu. Özellikle dijitalleşmenin ardından Marcello’nun fil-min dokusuna getirdiği özen, kendisini belli ediyor. Ayrıca yönetmenin ‘Bella e perduta’sını da akla getiren farklı sinema biçimleri arasında zaman zaman dolaşması da filme özgünlük katıyor. Bu başarılı uyarlamanın festivalin kapanışında ödülle dönebilecek yapımlardan biri olması muhtemel.

Kosinski’den ‘Boyalı Kuş’

Festivaldeki diğer edebiyat uyarlaması ise Jerzy Kosinski’nin ünlü kitabı ‘Boyalı Kuş’a aitti. Polonya yapımı, Václav Marhoul’un imzasını taşıyan yapım, Kosinski’nin II. Dünya Savaşı sırasında Yahudi bir çocuğun başına gelen korkunç olayları anlatan sert metnini sadık bir uyarlamayla beyazperdeye taşıyor. Siyah beyaz bir görüntü yönetiminin tercih edildiği film, kitabın sertliğini yumuşatmadan ancak çok dikkatli sahnelendiği için kopuklaşan sahnelerden oluşuyor. Özenli bir görüntü yönetimi ve ışıklandırmaya sahip film, bütün bu yönlerine rağmen izleyiciyi gösterdiği şiddetle sarsmanın ötesine geçemiyor ve elini korkak alıştırmamasından izleyiciyi trajedilere yabancılaştırıyor. Dolayısıyla beklenen iki edebiyat uyarlamasından ‘Martin Eden’ın kendisinden söz ettirme ihtimali çok daha yüksek.

 


Bu Haberi Paylaş
ETİKETLER:
          google-news
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.